Kałamarnica

Calamari






Pieczone nadziewane kalamary tradycyjne włoskie danie 
sycylijskiej kuchni regionalnej.
Istnieje wiele wersji tego dania: wystarczy zmienić jeden składnik by kalamar smakował  inaczej. W internecie znajdziecie tysiące przepisów....ja wykonałam przepis z programu

MasterChef Italia. Przyznam się, że nigdy wcześniej nie gotowałam głowonogów....nie przepadam za owocami morza....,  ta kałamarnica nie sprawiła mi trudności a efekt był pyszny,....tak  mi powiedziano :) polecam!

Składniki:
1 kalamar
50 gr bułki tartej
1/2 białej cebuli
Ząbek czosnku
Tymianek
Natka pietruszki
Pikantna papryczka
Sól
1/2 szklanki białego wytrawnego wina
Olej z oliwek


Umyć dobrze kałamarnicę i obrać ją z ciemnej skórki osuszyć. Wnętrza wyrzucić.
Podsmażyć na oleju z oliwek cebulę i czosnek. dodać świeży tymianek, pietruszkę ( wszystko drobno  pokrojone), pikantną papryczkę ( dałam pół ususzonej, wielkość:na pół paznokcia).

Umyć dobrze kałamarnicę i obrać ją z ciemnej skórki osuszyć. Wnętrza wyrzucić.
Płetwy i macki pokroić na małe kawałki. Dodać na patelnię i pokropić wszystko winem,
 dodać bułkę, sól, olej i wodę w razie potrzeby, nadzienie nie może być zbyt suche 
ani zbyt wodniste. 
Wypełnić kalamara nadzieniem. Ułożyć kałamarnicę w pojemniku wyłożonym papierem do pieczenia, polać olejem, posypać kalamara resztą nadzienia. Piec w piekarniku w 200 stopniach przez około 10 minut. Kalamar im dłużej jest pieczony tym bardziej robi się gumowy, więc uwaga na piekarnik :)


Jak umyć kałamarnicę:
usunąć muszlę 


odcięcie macek

odcięcie płetw

przygotowanie nadzienia

wypełnianie 


przed włożeniem do piekarnikapo i tuż
po upieczeniu




:)


                                                                                                                                   


Post più popolari