Focaccia di Recco


Pizza








 Według legendy korzenie tej mitycznej pizzy mają początek w mieście  Recco niedaleko Genui.


Był przełom 1500/1600 roku, ciągłe ataki  muzułmańskich korsarzy zmusiły mieszkańców  Recco do ucieczki w głąb kraju, zabierając ze sobą tylko niewielki prowiant; mąkę, sól i olej. Będąc w pewnym górskim ukryciu kobiety zaczęły wyrabiać ciasto z mąki, soli i oleju dodając do ciasta zródlaną wodę, nadmiar soli i oleju wymieniano na biały ser, którym wypełniano pizzę. Na płytach z łupków powstawała w ten sposób focaccia di Recco.




Do 300 gr mąki dodałam 40 ml oleju z oliwek (extra vergine), szczyptę soli, do zródła było daleko, więc  dodałam 150 ml lekko gazowanej z butelki :)
Zagniotłam ciasto, przekroiłam na pół.
Uformowałam dwie kule, i odstawiłam do lodówki przykrywając pojemnik z ciastem wilgotnym ręcznikiem.
Po godzinie wyjęłam ciasto z lodówki i rozwałkowałam otrzymując dwie cienkie pizze.


Wyłożyłam ciastem formę wysmarowaną olejem z oliwek.


Na powierzchni ciasta porozkładałam kawałeczki białego serka (Stracchino) po czym przykryłam drugim plackiem.
Posklejałam krawędzie i przyciskając palcem powierzchnię porobiłam szereg małych wgłębień.

Następnie "pomalowałam" wierzch olejem z oliwek wymieszanym z taką samą ilością wody. 
Piekłam w nagrzanym piekarniku do 220 stopni przez 15-17 minut.









Non devo spiegare come nata la  focaccia di Recco, tutti buongustai lo sanno.
Sanno anche che ci vogliono solo pochi  ingredienti per prepararla: farina, sale, olio, acqua e stracchino.
300 g di farina
40 ml di olio extra vergine di oliva
150 ml di acqua frizzante
sale
300 g di stracchino


Versate la farina sulla spianatoia e versate al centro l'olio e l'acqua frizzante.
Aggiungete un pizzico di sale e impastate tutti gli ingredienti fino ad ottenere la pasta liscia.
Dividete la pasta in due porzioni e mettetela in una terrina, copritela con un telo umido e fatela riposare in frigo per un ora.
Stendete la pasta con il matterello, foderate con la pasta la teglia unta d'olio e distribuitevi lo  stracchino a tocchetti.


Coprite tutto con la seconda porzione di pasta e chiudete bene i bordi.
Pizzicate la superficie con le dita procurando delle piccole fossette.

Spennellate la superficie dell'impasto con olio emulsionato con l'acqua e infornate a 220 gradi per 15-17 minuti.






Smacznego
Buon Appetito

                                                                                                    

Post più popolari